Návody
Výroční zpráva o činnosti 2024
Soubory, prosím, nestahujte a nezasílejte e-mailem, ale vyplňte je online přes odkaz zde na stránkách.
Jakmile budou za Vaši součást informace v dané etapě vyplněny, prosíme, tuto informaci zaslat Mgr. Andree Sojkové, na kterou se rovněž obracejte v případě jakýchkoliv nejasností či problémů.
VŠÚ vyplňuje pouze ty tabulky, které jsou pro něj relevantní.
Prosíme o vyplnění nejpozději do:
- 7. 3. 2025 - I. etapa
- 14. 3. 2025 - II. etapa
Vzhledem k délce vnitřních schvalovacích procesů a velké časové náročnosti zpracování zprávy, prosíme o odevzdání podkladů obou etap včas.
V případě jakýchkoliv dotazů či problémů se obracejte na Mgr. Andreu Sojkovou - kl. 1047.
Návod na vyplnění konkrétních souborů
Ve složce na OneDrive najdete:
I. etapa - termín odevzdání 7. 3. 2025
- VZ_2024-osnova - vyplňte dle instrukcí na jeho začátku.
- VZ_tab_soucasti_2024 - vyplňte všech 6 listů s tabulkami dle uvedené metodiky na prvním listu souboru, příp. poznámkách a komentářích (zobrazeny červeným trojúhelníčkem v pravém horním rohu) přímo u tabulek.
- u tabulky 2.3 a 2.4 zrevidujte informace uvedené v loňském roce (v případě potřeby upravte či přidejte nový program) a doplňte zlutě zvýrazněné řádky. Změny prosím vyznačte.
II. etapa - termín odevzdání 14. 3. 2025
- czv-2_6 data jsou exportována z Portálu CŽV. Pokud evidujete data mimo tento portál, doplňte je.
- czv-2_7 data jsou exportována z Portálu CŽV. Pokud evidujete data mimo tento portál, doplňte je.
- czv-2_8 data jsou exportována z Portálu CŽV. Pokud evidujete data mimo tento portál, doplňte je.
- mobility_2024_pro_soucasti doplňte údaje, které v tabulkách chybí, příp. upravte data, pokud neevidujete vše do uvedeného systému.Pro každou součást je připraven samostatný list. Věnujte pozornost listu metodika a doplňkovým informacím pod tabulkami!
- programy_2024 zkontrolujte, zda všechny v loňském roce uvedené obory/programy jsou stále aktuální a příp. upravte či doplňte další. Zkontrolujte prosím také kódy oborů/programů. V případě, že se některý z oborů reakreditoval již na program, nemažte původní obor, doplňte k němu poznámku, že se jedná již jen o obor tzv. na dostudování a nový program doplňte. Zaniklé obory/programy smažte.
- predmety_podnikavost_2024 doplňte informace ke studijním předmětům, v jejichž rámci studenti odevzdávají podnikatelský záměr.
- prihlasky_patenty_licence-2024 - na 2 listech zkontrolujte, zda jsou uvedeny všechny získané patenty a zapsané užitné vzory a podané patentové přihlášky (zdroje jsou uvedeny u tabulek), příp. upravte či doplňte další. Na třetím listě opět zkontolujte, zda platí uzavřené licenční smlouvy a k nim potřebné informace, příp. doplňte další. U nově uzavřených smluv v roce 2024 doplněte příjem (částku) pro UP z nich.
- odborné organizace_2024 zrevidujte, zda všechny uvedené informace jsou stále platné, nebo doplňte nové. U své součásti barevně zvýrazněte 5 organizací, které považujete za nejvýznamnější, pokud jste toto zvýraznění provedli v loňském roce pouze zkontrolujet, zda nedošlo ke změně priorit. Některé fakulty mají zvýrazněno více než 5 organizací - prosíme o revizi. Zvýrazněné mezinárodní organizace budou uvedeny ve výroční zprávě.
- postdoci_doktorandi_2024_pro_soucasti instrukce pro vyplnění jsou uvedeny na prvním listě s názvem metodika; pokud má vaše součást jiný klíč k určování postdoků (např. ve mzdové třídě A1 jsou pouze postdoci) - stačí napsat tento klíč do poznámky.
Praktické odkazy
-
Vnitřní norma Vypracování Výroční zprávy o činnosti Univerzity Palackého v Olomouci za rok 2024 včetně podrobného harmogramu pro vypracování.
Akreditace/schvalování studijních programů
Kontaktní osoby: |
Ing. Pavlína Pechová +420 585 631 189 Agenda spojená s přípravou akreditačního spisu |
Mgr. Andrea Sojková +420 585 631 047 Sebehodnoticí zpráva (přílohu E) k akreditaci prostřednictvím NAÚ |
Mgr. Pavla Šimáčková, MSc. +420 585 631 028 Postoupení spisu ke schválení RVH zasílejte v termínech uvedených zde |
Mgr. Milan Večerka +420 585 631 131 Metodická podpora v rámci vyplňování a zpracování žádostí |
Mimo doporučené formuláře, jež poskytuje k žádosti o akreditaci studijního programu Národní akreditační úřad (NAÚ), je nutné ještě dodat Sebehodnoticí zprávu (tzv. příloha E), která je odlišná v závislosti na schvalujícím orgánu (RVH, NAÚ) či dle typu žádosti (prodloužení, nový studijní program).
Bližší informace o akreditaci/schvalování studijních programů a souvisejících procesech naleznete na stránkách akreditace.upol.cz. Stránky jsou postupně doplňovány a aktualizovány.
Sebehodnotící zpráva
Schvalování v rámci institucionální akreditace
(schvaluje UP prostřednictvím RVH)
Formulář pro vypracování Sebehodnoticí zprávy (tzv. příloha E) k žádosti o schválení studijního programu v rámci institucionální akreditace ke stažení zde.
Sebehodnoticí zprávu vypracovává navrhovatel bez spolupráce s oddělením strategie a kvality.
Zpráva se soustředí na určení silných a slabých stránek studijního programu, na strategii personálního rozvoje a garance studijního programu a na strategii rozvoje vzdělávací a tvůrčí činnost daného studijního programu.
Akreditace prostřednictvím NAÚ
(akredituje NAÚ po projednání RVH)
V případě žádosti o schválení studijního programu prostřednictvím NAÚ má Sebehodnoticí zpráva (tzv. příloha E) přesně stanovenou osnovu, kterou je nutné dodržet.
Osnova se liší podle toho, zda je akreditován nový studijní program nebo žádáno o prodloužení akreditace.
Sebehodnoticí zprávu kompletuje Oddělení strategie a kvality ze dvou částí:
První část zprávy - o instituci
- Bude vypracována Oddělením strategie a kvality.
Druhá část - o studijním programu - verze pro žádost o novou akreditaci
- Bude vypracována na základě dat od garanta studijního programu, a to do týdne od zaslání vyplněného formuláře.
- Formulář pro vypracování ke stažení zde. Formulář nijak neupravujte ani ničím nenahrazujte, pouze vyplňte relevantní pole.
Druhá část - o studijním programu - verze pro žádost o prodloužení akreditace
- pro další postup k vyracování zprávy kontaktujte prosím Mgr. Andreu Sojkovou (kl. 1047, andrea.sojkova@upol.cz)
Postoupení žádosti RVH UP
Kompletní akreditační spis zasílejte tajemnici Rady pro vnitřní hodnocení Mgr. Pavle Šimáčkové, MSc. v termínech uvedených zde.