Dotazníkové šetření mezi subjekty spolupracujícími s UP

 

V rámci zajišťování a hodnocení kvality se Univerzita Palackého v Olomouci (UP) rozhodla provádět pravidelné průzkumy mezi subjekty, s nimiž spolupracuje. Cílem prvního takového šetření bylo zjistit, jak zástupci těchto subjektů vnímají nastavenou úroveň spolupráce s univerzitou. Dotazník byl zaměřen na oblast komunikace a partnerskou etiku vedení univerzity.

Účast

Osloveno bylo celkem 267 osob spolupracujících s univerzitou, nebo zastupujících instituce s univerzitou spolupracující. Nejčastěji se jednalo o osoby z firemního sektoru, dále ze školských zařízení, veřejných institucí a nestátních neziskových organizací. Získáno bylo 29 odpovědí a návratnost dotazníků tedy byla necelých 11 %. Téměř dvě třetiny (62 %) respondentů uvedly jako sídlo své instituce Olomoucký kraj. Stejný počet respondentů uvedl, že jeho instituce působí ve veřejném a soukromém sektoru (po 11 dotázaných), další 4 respondenti působí ve státní správě a samosprávě a zbývající 3 dotázaní působí v neziskovém sektoru. Jako nejčastější typ spolupráce s UP respondenti uváděli, že jsou spolupracovníky/partnery projektu UP, dále externí vyučující na UP, partneři smluvního výzkumu a členové orgánu či komise UP. 

Shrnutí výsledků

V souvislosti s komunikací oslovení respondenti vnímají, že vedení UP dostatečně prezentuje svou činnost v regionu a vyvíjí snahu popularizovat svou činnost směrem k potenciálním partnerům. Naopak dle respondentů má vedení UP ještě rezervy v pravidelném informování partnerů o své činnosti a snaze včlenit své partnery jak do tvůrčí spolupráce, tak do vzdělávacích činností. Zároveň dle odpovědí nevím/nemám osobní zkušenost lze usuzovat na rezervy vedení UP i v informování partnerů o změnách v podmínkách spolupráce a o činnosti vedení UP. V souvislosti s partnerskou etikou dotázaní uvedli, že vedení UP dostatečně plní své závazky vyplývající z partnerských smluv, je v zásadě vždy připraveno na partnerská jednání a své partnery respektuje. Rezervy má dle dotázaných vedení UP ještě v pravidelné informovanosti o činnosti svých partnerů, v zahrnování svých partnerů do plánů realizace úkolů a ve zlepšování podmínek pro partnerskou spolupráci. Zároveň dle odpovědí nevím/nemám osobní zkušenost lze usuzovat na rezervy vedení UP i v akcentování partnerské spolupráce. Obecně respondenti hodnotili lépe skupinu otázek zaměřujících se na oblast komunikace.

 

 

realizováno v roce 2019 Oddělením strategie a kvality

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)